Gezichtsverzorging

Waarom is Koreaanse skincare zo goed?

Waarom is Koreaanse skincare zo goed?

Valt het jou ook altijd op dat de Koreaanse vrouw er beeldschoon uitziet? Dat is niet voor niets, in Azië wordt er veel waarde gehecht aan een gezonde, gehydrateerde huid en Koreaanse skincare staat bekend als de crème de la crème in de skincare industrie. Maar wat maakt nu dat de Koreaanse skincare superieur is aan alle andere producten? 

Natuurlijke ingrediënten

De Koreaanse beauty industrie legt de focus op natuurlijke ingrediënten. Ingrediënten die je niet vaak tegen zal komen in andere huidverzorgingsproducten, zoals  slakkenslijm. Slakkenslijm vermindert pigmentatie en littekens. Dit is ontdekt in Zuid-Korea en het gebruik van zulke natuurlijke ingrediënten wordt tegenwoordig in veel crèmes en maskers gebruikt. Deze ingrediënten hebben inmiddels de aandacht getrokken van heel de wereld.

Zachte formules

Naast dat er veel natuurlijke ingrediënten worden gebruikt in de Koreaanse skincare, worden er geen harde chemicaliën gebruikt. Die vind je vaak wel terug in andere skincare producten. In de Koreaanse skincare wordt dit zoveel mogelijk ontweken. Dit zorgt ervoor dat de producten ook heel geschikt zijn voor mensen met een gevoelige huid.

Innovatief

Koreaanse cosmeticabedrijven steken veel tijd en geld in het ontwikkelen van nieuwe producten. Grote merken hebben hun eigen ontwikkelingslab waar regelmatig vernieuwde huidverzorging ontstaat, nieuwe texturen en ingrediënten worden ontdekt 

Diepe behandeling

Koreaanse skincare producten doen er alles aan om een diepe, intense hydratatie te bieden met een zichtbaar gezonde huid als resultaat. Om die huid zo gezond mogelijk te krijgen moet deze tot diep van binnen gevoed en behandeld worden. 

Technologie loopt voorop

Bij Koreaanse skincare denk je waarschijnlijk niet meteen aan technologie. Maar dit is één van de belangrijkste redenen waarom deze producten zoveel beter zijn dan de rest. De Koreaanse cultuur is gebonden aan technologische vooruitgang. Bedrijven werken 24 uur per dag om nieuwe producten te creëren. Om de hele markt vorm te geven gebruiken Koreaanse huidverzorgingsklanten hun social-mediaplatformen.

Beeld: Istock
Deel dit artikel
Back to top