Beauty

Dit is de reden waarom jouw favo beautyproduct áltijd is uitverkocht

Herinneren jullie je het moment nog dat een bekende celebrity (you know who) op Snapchat verkondigde dat haar make-upproduct binnen één minuut was uitverkocht en de bezoekers ervoor hadden gezorgd dat de hele website crashte?

Het beautymerk leek in een instant succes maar dit was blijkbaar van te voren al helemaal uitgedacht. Een insider vertelt aan Refinery29.com dat er slechts 3000 producten werden gemaakt, terwijl er 300.000 mensen vraag naar hadden. Dit betekent dat maar 1% van alle bezoekers op de website kans maakte om een beautyproduct te bemachtigen.

Voor veel consumenten lijkt de oplossing vrij makkelijk (dat is het eigenlijk ook): produceer gewoon meer producten. Maar dit is niet hoe het in werkelijkheid gaat. Deze marketing tactiek wordt al jaren gebruikt. Als je minder produceert dan ben je er bijna van verzekerd dat jouw product uitverkocht zal raken. Dit geeft de illusie dat het een erg gewild product is en het zorgt voor een gevoel van exclusiviteit. Slimme zet van de merken dus.

Bedenk voor de volgende keer of jij het product écht wilt hebben of het alleen is omdat je hersenen jou het signaal geven dat je iets moét hebben alleen maar omdat andere het ook willen bemachtigen. 

 

Morning @brokebypayday ♥️

Een bericht gedeeld door Kylie Cosmetics (@kyliecosmetics) op

 

Koko K 💗 @survivorpeach

Een bericht gedeeld door Kylie Cosmetics (@kyliecosmetics) op

 

Kristen Matte Lip @kyliejenner

Een bericht gedeeld door Kylie Cosmetics (@kyliecosmetics) op

Beeld: Bruno Press

Deel dit artikel
Back to top