Fashion

Recensie: The Simpsons Movie

Je hebt waarschijnlijk jaren als holbewoner geleefd als je niet weet wie die grappige gele familie uit Springfield is. Natuurlijk heb ik het over The Simpsons, ’s werelds beroemdste animatiefamilie. Goed nieuws voor de fans: ze zijn nu te bewonderen op het witte doek.

Te zien vanaf: 16 augustus

Kijkwijzer: Kijkwijzer: boven de 6 jaar Kijkwijzer: angst

Beoordeling: Logo Logo Logo

In The Simpsons Movie hebben vader Homer, moeder Marge, zoon Bart, dochter Lisa en baby Maggie natuurlijk de hoofdrollen. Als Lisa erachter komt dat het meer bij Springfield erg vervuild raakt, is het tijd om hier iets aan te doen. De bewoners worden door de gemeente erop attent gemaakt nooit meer iets te dumpen in het water. Helaas ontgaat Homer de nieuwe wet (hij is druk bezig met zijn nieuwe huisdier Pig) en dumpt alsnog een hele tank vol varkenspoep in het meer. Met alle gevolgen van dien. Het meer wordt giftig, Springfield wordt hermetisch afgesloten door de regering en de vraag is nog maar of alle bewoners nog de buitenwereld ooit te zien krijgen. En dat wordt Homer en zijn familie niet in dank afgenomen…

The Simpsons Movie

Eerlijk gezegd hield ik nooit van The Simpsons, maar nu heeft deze vrolijke familie mij bekeerd. Ik ben Simpson-gek. De film is gewoon ontzettend leuk, heeft geweldige humor en bevat een subtiele knipoog naar de Amerikaanse regering (geleid door Arnold Schwarznegger). Heerlijk die zelfspot! En zoals altijd is Homer weer lekker onnozel bezig. De scène waarin hij speciaal voor zijn nieuwe huisdier Pig het nummer Spider-Pig zingt is hilarisch. Geloof me: je ligt helemaal in een deuk. Of de scène waarin Bart naakt op zijn skateboard door de stad rijdt en je heel toevallig niet zijn ‘didelidoo’ ziet. Of wanneer Lisa de hots krijgt voor een Ierse hunk. Of…Kortom: genoeg redenen om een bioscoopje te pakken.

The Simpsons Movie The Simpons Movie

Na achttien seizoenen, honderd afleveringen en vele awards later, werd het eens tijd voor de The Simpsons op het witte doek. En dat hebben de makers goed aangepakt. Wanneer komt er een vervolg?

Wat vind jij van The Simpsons?