Fashion

Recensie: Spider-Man 3

Gek of films, maar wil je wel altijd weten waar je aan toe bent? Wil jij een eerlijke mening lezen over een film en wil je weten of die ene bioscoopfilm de moeite waard is om te bezoeken? Check dan de Celebscene filmrecensies!

Door: Elisah Jacobs

Kijkwijzer: Kijkwijzer: boven de 12 jaar Kijkwijzer: geweld

Cijfer: 7,5

Te zien vanaf: 1 mei

Het langverwachte derde deel van Spider-Man is bijna in de bios te zien. En speciaal voor Celebscene mocht ik al naar de persvoorstelling. Maakt Spider-Man 3 alle verwachtingen waard of is het juist een afgezaagd derde deel? Als we Tobey Maguire moeten geloven, is de film ‘wel leuk’. De hoofdrolspeler was na het zien van het derde deel niet superenthousiast. En eerlijk gezegd, ben ik het daar een klein beetje mee eens.

Spider-Man neemt het op tegen de Sandman Blijven Peter en Mary Jane bij elkaar?

In Spider-Man 3 heeft Peter Parker eindelijk de balans gevonden tussen zijn twee duties. Naast het dagelijks redden van de inwoners van zijn stad, moet hij ook zijn liefje Mary-Jane tevreden houden. En dat gaat hem goed af, maar als een zwarte substantie het lichaam van Peter binnendringt, verandert het karakter van Parker drastisch. Hij barst van het zelfvertrouwen en de donkere kant van zijn karakter komt snel naar boven. Met als gevolg dat zijn dierbaren eronder lijden. Tegelijkertijd moet hij het ook nog eens opnemen tegen de Sandman en Venom.

Het pak van Spider-Man is op een dag zwart...

Het derde deel is qua special effect en de gevechten ontzettend goed. Je kijkt van links naar rechts en van boven naar beneden en af en toe hebben bepaalde scènes een ‘The Blair Witch Project-effect’ (lees: ik word misselijk van het beeld!). Daarnaast is de Sandman (een man gevormd tot zand) goed gecreëerd, wat een special effects! Maar helaas heeft de film een paar scènes die te lang duren en er eigenlijk best uitgeknipt konden worden, omdat deze té flauw zijn. Als Peter van het zelfvertrouwen barst, wordt hij ontzettend arrogant en dit mondt uit op té flauwe scenes (Peter loopt sjofel op straat, knipoogt naar de vrouwtjes en maakt een ontzettend slecht en on-sexy dansje). Maar gelukkig drukken deze stukjes Spider-Man 3 niet volledig de grond in. Het verhaal bevat meer liefde, meer humor en méér actie. Voor een derde deel dus geslaagd, maar ik zit niet op de vierde deel te wachten.

Oordeel zelf, bekijk alvast de trailer! Wat vind jij van Spider-Man 3?