Fashion

UPDATE: Kendall Jenner is gebroken na alle commotie rond Pepsi commercial

Gisteren kwam Pepsi met een commercial waar Kendall Jenner het gezicht van is en de reacties waren allesbehalve positief. De 'goedbedoelde boodschap' schoot bij veel mensen in het verkeerde keelgat en twitteraars gaven dan ook keihard commentaar op Kendall en op Pepsi.

Mensen waren boos omdat Pepsi van een extreem serieuze situatie iets lichts en positiefs heeft gemaakt. Politiegeweld is een groot issue in Amerika en in de commercial werd volgens vele gedaan alsof het met een blikje Pepsi overhandigd door Kendall Jenner opgelost kan worden. Het internet ontplofte. 

Pepsi reageerde op de commotie met: "We did not intend to make light of any serious issue. We are removing the content and halting any further rollout. We also apologize for putting Kendall Jenner in this position." Ouch. Kendall zelf heeft nog niet gereageerd op de kritiek, maar van alle Instagramposts en tweets die ook maar iets te maken hadden met de ad is niks meer te bekennen. Kenny schijnt er helemaal kapot van te zijn. "This is the first controversial campaign she has been involved with," vertelt een bron. "Even though she had nothing to do with the production and the message of the campaign, she will be blamed for this since she is the face." 

De intentie van het miljardenbedrijf was om alle protesten op de wereld te verbeteren en weerspiegelen, niet om het te romantiseren. Volgens mama Kris heeft Kendall niks te maken gehad met het creatieve proces van de reclame en zodra ze het script in haar handen kreeg gedrukt, was de deal al gemaakt. De video kan je hieronder nog bekijken.

Beeld: Youtube

Deel dit artikel
Back to top