Fashion

Louis Vuitton kiest cyber model voor nieuwe campagne

Louis Vuitton brengt komend jaar hun nieuwe tassen aan de man via een personage uit de computergame Final Fantasy. We leven in een tijdperk dat supermodellen niet meer het alleenrecht heeft op grote campagnes. Echte mensen, it-models en social media icons worden evengoed gescout. Louis Vuitton gaat een stapje verder en kiest voor een niet bestaand mens maar een cyber model. 

Modehuizen kiezen steeds vaker voor niet-standaard topmodellen. Zo waren we in 2015 getuigen van de opkomst van social-topmodellen, modellen met een extreem hoog aantal volgers. Werden onbekende gezichten via Instagram gescout zoals het Nederlandse model Robin Holzken voor Victoria’s Secret. Zagen we Marc Jacobs een arsenaal celebs scoren voor zijn campagne beeld en koos & Other Stories voor echte vrouwen voor hun lingeriecampagne. Wat vinden jullie van deze shift in modellenland?

Overigens komt de keuze van Louis Vuitton voor een cyber model niet uit de lucht vallen. De spring/summer 2016 collectie was al geïnspireerd op de virtual reality wereld. Nicolas Ghesquière koos voor modellen met roze haar, futuristische looks en -accessoires.

 

Lightning for @louisvuitton #lvss16

Een foto die is geplaatst door 🆖 (@nicolasghesquiere) op

 

 

Lightning by tetsuya nomura and visual works of square enix for the new @louisvuitton ad campaign #LVSS16

Een foto die is geplaatst door 🆖 (@nicolasghesquiere) op

 

Bekijk hier de video van Louis Vuitton door Tetsuya Nomura.

 

Reality and fantasy become one : lightning a genuine heroine in the new @louisvuitton series 4 ad campaign

Een video die is geplaatst door 🆖 (@nicolasghesquiere) op

Deel dit artikel
Back to top