Fashion

Louis Vuitton is boos vanwege gefrituurde kip

Designers zijn nooit echt enthousiast wanneer hun luxe label het doelwit is van een goedkope rip off. Bekende logo’s als Gucci, Chanel en Louis Vuitton worden regelmatig door ontwerpers gekopieërd en zelfs Céline was niet veilig met de komst van de selfie. Maar voor Louis Vuitton is de maat vol!

Een eettentje in Zuid Korea ging aan de haal met het iconische logo en voorzag zijn gefrituurde kip met friet menu van een Louis Vuitton lookje. Begrijpelijk. Niets zo posh dan peuzelen aan een kleurloos stuk gevogelte dan wanneer het uit een LV-tasje komt zetten. Jammer genoeg was Louis Vuitton het niet eens met de ideën van de eigenaar van de Zuid Koreaanse kiptent. 

Het fastfood restaurantje had zichzelf Louis Vuitton Dak genoemd. "Dak" is een twist op het Koreaanse woord "tongdak" wat zoiets betekend als “hele kip”. Ze stopten alleen niet bij het vernoemen naar het restaurant ook het onmiskenbare LV-logo werd door de Zuid Koreaanse eigenaren overgenomen en op takeout boxen en servetten geprint. 

In september vorig jaar kwam de zaak al aan het licht. Louis Vuitton stuurde toen een dringende doch duidelijke mail naar Louis Vuitton Dak, waarop de eigenaar zijn fastfood restaurant veranderde in chLouisvui tondak.

Ookal veranderde Louis Vuitton Dak de naam van zijn tent, (door een paar spaties te verplaatsen) oordeelde de rechter dat dit niet genoeg was. Stom, want nu hangt er een boete van $12,500 aan de broek van de Zuid Koreaanse fastfood eigenaar.

South #Korean #Chicken Restaurant Owner Fined for Copying #LouisVuittonhttps://t.co/bkGCa27PYL #korea #lol pic.twitter.com/VbHY5orgGu

— Koogle.TV (@KoogleTV) 19 april 2016

Deel dit artikel
Back to top