Fashion

Blue Cult

Wereldwijd - De bips. Het is een veelbesproken onderwerp. Veelal te groot gevonden. Ook wel: te klein, te plat, te bol, te breed. Wat te doen? Het aanschaffen van een wonderbare broek bijvoorbeeld om zo alle putten en overbodige rondingen te verdoezelen. Gwyneth Paltrow, Jennifer Aniston, Cher, Paris Hilton, Penelope Cruz en Kate Hudson (inderdaad, ook zij hebben kennelijk wat te verbergen) kozen voor een broek van het merk Blue Cult, dat bekend staat om haar butt lifting silhouet. Blue Cult was de dames zeer dankbaar voor de kosteloze media aandacht en introduceert deze herfst als eerbetoon enkele spijkerbroeken genaamd Kate, Gwyneth en Kylie. Natuurlijk mét butt lifter.
Blue Cult is opgericht door het Franse ontwerpersduo David Mechaly, die in de jaren '70 een revolutie teweeg bracht met de sexy, ‘body hugging’ MacKeen Jeans, nu te zien in het Parijse museum van Mode en Kostuums en zijn partner Caroline Athias. Ze streven met met de Blue Cult collecties naar elegante, sexy lijnen; perfectie in snit en pasvorm. Door de positie van de zakken wordt alle aandacht naar de bovenkant van de billen getrokken waardoor ze hoger en ronder lijken. De billen worden als het ware gelift, waardoor een strak silhouet, hoog in de taille, strak bij de enkels, ontstaat. Mechaly bracht begin jaren '70 een ook al enigszins vernieuwend model op de markt.
De hele collectie wordt handgemaakt in de Blue Cult ateliers in Los Angeles. Naast de originele wassingen, komt Blue Cult voor de herfst/wintercollectie 2006-2007 met een aantal nieuwe 'cleane' en 'donkere' wassingen, eveneens met zeer strak model.
De herfst/winter collectie van Blue Cult is vanaf een prijs van €90 onder meer te koop bij Buise, Amsterdam.

Deel dit artikel
Back to top