Fashion

Nicola Formichetti scoort modellen voor Diesel via Tumblr

Met een uitpuilend portfolio naar castings? Tuurlijk niet... dat is zo 2012! Nicola
Formichetti
heeft voor zijn nieuwste Diesel campagne zijn modellen simpelweg online gevonden... via Tumblr wel te verstaan. De 'nieuwe' manier van scouten is hem schijnbaar met de paplepel ingegoten. Voor een eerdere campagne scoutte hij Rick Genest al via Facebook, die hij na een online benadering vrolijk een vliegticket naar Parijs voorschotelde.
 
Voor de huidige campagne heeft Formichetti maar liefst twintig modellen weten op te sporen, waarbij vooral gekeken werd naar de verschillende kapsels en body shapes. Zo heeft hij de curvy Michelle Calderon gescoord, die trotse eigenaresse is van een giga bos roze lokken en mag ook Helen Primack, een vijftienjarige studente aan de bekende Frank Sinatra School, de campagne op haar CV neerzetten.
 
Wij vinden de aanpak van Nicola he-le-maal leuk! wat vinden jullie van de kleurrijke kiekjes? 

Deel dit artikel
Back to top