Fashion

Jeans door Belgische ontwerpers

Maasmechelen - Tot half april staat het outletdorp Maasmechelen Village in het teken van de jeans, oftewel bewerkte jeans. Enkele van de spijkerbroekenmerken die in de outlet vertegenwoordigt zijn, schonken een spijkerbroek om deze te laten bewerken door enkele creatieve talenten. Addictlab, een in Brussel gesitueerd platform waarbij talenten uit verschillende creatieve disciplines bij aangesloten zijn, organiseerde het geheel en liet behalve zichzelf ook enkele befaamde Belgische modeontwerpers als Bruno Pieters en Marina Yee een spijkerbroek bewerken. Het resultaat is t/m half april te zien in de vorm van een expositie in Outlet Maasmechelen Village. Een deel van de collectie wordt daarbij tegen opbod verkocht. T/m 31 maart kan er door elke liefhebber geboden worden. De hele opbrengst van het project gaat naar Plan België, een ontwikkelingsorganisatie, die projecten opzet om de levensomstandigheden van kansarme kinderen structureel te verbeteren.
Het Addictlab heeft een speciale plek binnen de Belgische outlet Maasmechelen Village. Hier zijn doorgaans opvallende en hoogstpersoonlijke creaties te zien van vormgevers, studenten en kunstenaars, alles rond speciale modethema’s. Deze maand leefde het creatieve talent zich uit op de jeans.
Merken die in Maasmechelen Village vertegenwoordigd zijn (Pepe Jeans, Levi’s, Pinko, Garcia, Scapa Jeans, Bellerose, River Woods en Miss Sixty) schonken een jeansitem om te laten customizen door creatief talent. Dat leverde kunstwerken op van studenten van de modeopleiding La Cambre Textile Design, van Addictlableden en ook van bekende Vlaamse modeontwerpers als Bruno Pieters, Joelle Savransky en Fatima Guerrout. Ook Marina Yee zal een jeans bewerken, en wel een authentieke Levi’s jeans, haar favoriet.
In de expositieruimte van Addictlab wordt elke jeans tot eind maart tentoongesteld en per opbod verkocht; iedereen kan bieden op zijn favoriete exemplaar. Ook online kan een bod geplaatst worden tot eind maart. Na afloop van de expositie slepen de hoogste bieders de unieke jeanscreaties in de wacht. Daaronder zijn ook een in 2001 door Maasmechelen Village aangekochte gepersonaliseerde jeans van Ann Demeulemeester en van Walter van Beirendonck. De hele opbrengst van het project gaat naar Plan België.
De leden van het Addictlab zijn allen opkomende namen in de mode – en design industrie, als atelier BLINK, Ashley Peeler, Pinky Pintus, Marie–Jose Hamers, Damien Bihr (Naos Design), Savino Ungolo (Modvak) en Kathrina Tretter (Siracora).
De Village en Addictlabshop zijn op maandag t/m vrijdag geopend van 10.00 tot 18.00 uur. Zaterdag en koopzondagen van 10.00 tot 19.00 uur en zondag 25 maart is een koopzondag. Na de veiling op 31 maart, zijn de overige stukken nog te zien in Maasmechelen's Addictlab tot 15 april. Met een fikse korting winkelen in Maasmechelen? Kijk dan bij WIN. good2b geeft 3 x een Maasmechelen voucher t.w.v. € 50 weg, vrij te besteden bij alle 150 winkels die het dorp herbergt. De actie eindigt op 8 april.

Deel dit artikel
Back to top