Dit zijn ze: de beauty trends 2018

Dit zijn ze: de beauty trends 2018

Als er een wereld is die geen moment stilstaat, is het wel de beauty wereld. Nieuwe lanceringen, samenwerkingen, en innovaties. Het is nooit saai. Nu het eerste kwartaal erop zit, kunnen we aardig voorspellen wat de beauty trends van 2018 worden. Er zijn duidelijke wereldwijde bewegingen gaande die ongetwijfeld invloed gaan hebben op jouw beauty regime. Dit zijn ze: de beauty trends 2018.

Als we het over beauty trends hebben dan gaat het niet zo zeer om de kleuren die gaan domineren of de nieuwste nepwimpers die zijn uitgebracht. Een overzicht van de make-up trends 2018 hebben we al gepubliceerd. We hebben het hier over échte trends. Wat speelt er in de beauty wereld in verhouding tot social media en het digitale tijdperk. Welke nieuwe technologiën zijn er en het belangrijkste: waar is behoefte aan dit jaar? Wat verlangen wij van huidverzorging en make-up? Je leest het hieronder in ons beauty trends 2018 overzicht.

Beauty trends 2018

1. Van Korea naar Japan

Als het gaat om innovaties op het gebied van skincare zijn alle ogen op Zuid-Korea gericht. Sheet masks, cushion foundations, sleeping masks, automatische foundation applicators, serums met unieke ingrediënten (chaga paddenstoel extract?!)... het zijn slechte enkele voorbeelden van wat uit Zuid-Korea is overgewaait. 'K-beauty' is ook in 2018 enorm gewild, maar krijgt concurrentie van Japan. Anna-Marie Solowij, mede-oprichtster van Beauty Mart legt uit: “So much of what is exciting in K-beauty originally stemmed from Japan. With a struggling economy, K-beauty stole the limelight. Now, with Japan’s economy recovering, it will reassert itself.”

 

2. Natuurlijk wordt clean

De laatste jaren is onze fysieke, mentale en spirituele welzijn steeds belangrijker geworden. En dat uit zich nu ook in de beauty trends 2018. Het toenemende bewijs dat bepaalde ingrediënten negatieve gevolgen hebben voor de gezondheid, zorgt ervoor dat huidverzorgingsproducten nu onder een vergrootglas liggen. Er is een grote behoefte aan 'clean' producten en merken, wat niet verward moet worden met 'natuurlijk'. Met 'clean' wordt vrij van schadelijke ingrediënten, zoals siliconen, parabenen en sulfaten bedoeld. Een product kan dus 'clean' zijn zonder dat het 'natuurlijk' of 'plantaardig' is. 

 

3. Je beauty regime wordt versimpeld

Terwijl Zuid-Korea pleit voor een 10-stappen(!) skincare routine, inderdaad dan heb je nog niet eens je make-up erop zitten, zal 2018 gaan om het versimpelen van de routine. Verwacht multi-step en multi-purpose producten, die verschillende stappen samenvoegen. De 3-in-1 Universal Emulsion van beautymerk Lixirskin is een dagcrème, nachtcrème en serum in één en daardoor een grote hit. Ook Garnier lanceerde onlangs de botanische 3-in-1 gezichtsbalsem, die kan als dagcrème, nachtcrème en masker gebruikt worden. Consumenten kiezen in 2018 massaal voor simpliciteit en gemak.
 

4. Producten beschermen tegen (lucht)vervuiling

Waar UV-straling tot nu toe vooral de focus kreeg in het beschermen van de huid tegen schadelijke invloeden van buitenaf, richten huidverzorgingsproducten zit dit jaar ook op het bestrijden van vervuiling van de huid. Anti-pollution skincare producten schieten als paddenstoelen uit de grond. Voor de toekomst wordt er ook gekeken naar het bestrijden van skin stressors zoals airconditioning of centrale verwarming, gevangen bacteriën (deze bevinden zich in gesloten ruimtes en openbaar vervoer) en het blauwe licht van ons computerscherm... 


De beauty trends 2018 klinken ons goed in de oren, wat vind jij? en heb je nog een trend gespot?


Beeld: iStock

 

 

Gerelateerde Artikelen

close
Ook leuk om te lezen
Recommended article title
Waarom banana powder een trend is in beautyland
close

Zoeken op de website

close