Interior

4 leuke ideeën om je thuiswerkplek te organiseren

4 leuke ideeën om je thuiswerkplek te organiseren

Thuiswerken is iets waar we de laatste tijd allemaal wel mee te maken hebben. Het is daarom ook belangrijk om thuis een opgeruimde en fijne plek te hebben waar je je werk kan uitvoeren. Vaak liggen er op de werkplek overal losse spullen waar je maar tussen gaat zitten, maar dit zal ervoor zorgen dat je minder productief bent en dit wil je natuurlijk voorkomen. 

Met de volgende 4 ideeën voor het organiseren van je thuiswerkplek zal het een stuk makkelijker zijn om thuis productief aan het werk te gaan. 

1. Een computerstandaard

Iets wat zal zorgen voor een opgeruimde werkplek is een handige multifunctionele computerstandaard. Buiten dat het er super georganiseerd uitziet, is het ook nog eens heel fijn dat het scherm van je computer of laptop net even wat meer op ooghoogte is. Dat is wel zo comfortabel als je er de hele dag achter moet zitten. Er zijn ook standaarden met vakjes onder de laptop. Zo kun je alle verdere benodigdheden voor jouw werk daarin kwijt en zullen deze altijd binnen handbereik zijn, hoe handig? Dit is ook een goede oplossing als je minder of niet met een laptop werkt. Je kunt er namelijk heel goed spullen in bewaren, zonder dat het een rommeltje wordt op je bureau.


Computerstandaard 2 Laags bij Bol.com

2. Brievenhouder

Heb je ook wel eens uren gezocht naar een belangrijke brief? Dan is het heel handig om een brievenhouder aan te schaffen! Een brievenhouder zal ervoor zorgen dat jij al je brieven bij elkaar hebt. Door te kiezen voor een brievenhouder met meerdere vakken kun je de brieven ook nog eens makkelijk sorteren op hoe belangrijk ze zijn of van wie deze komen. Door deze dichtbij of op je thuiswerkplek neer te zetten, zullen al je belangrijke brieven binnen handbereik liggen. Je kunt hier natuurlijk ook belangrijke documenten in bewaren!


Grijze Brievenhouder Zeller bij Bol.com

3. Post-it

Als je iemand bent die snel dingen vergeet of graag to-do lijstjes maakt dan is ideaal om gebruik te maken van post-it. Je kunt deze heel goed combineren met je thuiswerkplek; door ze bijvoorbeeld op een lege muur te plakken waar je tegenaan kijkt tijdens het werken zul je er regelmatig aan herinnerd worden. Een post-it heeft ook nog eens een lekkere felle kleur, zo valt deze extra op. Op deze manier heb je zowel een opgeruimde werkplek als een opgeruimd hoofd. 

Post-it bij Bol.com

4. Opbergbakje

Of je nou kiest voor grote bakjes of juist kleine bakjes om je spullen in op te bergen, dit zal gegarandeerd zorgen voor een opgeruimde en georganiseerde werkplek! Het is heel handig om bijvoorbeeld notitieboekjes en je plakbandrol in een handig bakje te doen en deze op de hoek van je werkplek te zetten. Zo is het opgeruimd, maar ligt het toch binnen handbereik. Voor kleine spulletjes zoals pennen, potloden, gummen en paperclips kun je heel goed kleine mandjes gebruiken. Als je een lade hebt bij je werkplek kun je daar ook kleine mandjes in doen om een opgeruimde lade te krijgen. 


Pennenbakje Decopatent bij Bol.com

 

Beeld: iStock
Deel dit artikel
Back to top