Interior

Met deze 8 Feng Shui regels richt jij je werkplek succesvol in

Met deze 8 Feng Shui regels richt jij je werkplek succesvol in

Op drukke werkdagen willen we maar één ding: ons zo goed mogelijk focussen. Dat wil natuurlijk het beste met een opgeruimd hoofd én werkplek. Is jouw bureau halverwege de dag soms een chaos en merk je dat je er erg onrustig van wordt? Neem de volgende tips dan eens mee bij jouw volgende opruimronde.

Een bureau vol met bekers, etenswaren, stationary, benodigdheden en prullaria is natuurlijk niet erg bevorderlijk voor de concentratie. Tenzij jij kampioen rommel ontwijken bent, zal het bij de meesten chaos in het hoofd creëren wanneer de werkplek erg rommelig is. 

Wil je jouw bureau voor eens en altijd (ha! uitdaging) goed opruimen? Neem de volgende Feng Shui regels dan mee bij het indelen van je werkplek. Feng Shui staat voor de Japanse manier van inrichten, waarbij onderdelen in een ruimte voor harmonie moeten zorgen, in plaats van wanorde. Niet geschoten is altijd... chaos?

1. Rijkdom en welvaart

De linker bovenhoek van je bureau staat voor welvaart. Dit is dus dé plek bij uitstek om datgene neer te zetten waar jij geld mee verdient. Een logische keuze zou natuurlijk zijn om hier het scherm van jouw iMac neer te zetten. Ook kun je ervoor kiezen om hier een kunstobject of kostbaar interieur item te plaatsen. 

2. Liefde en relaties

Iets persoonlijks en inspirerends zet je in de rechter bovenhoek van je bureau. Iedere keer dat je opkijkt, zul je in deze hoek iets vinden dat je verwamd en waar je blij van wordt. Bijvoorbeeld een bos bloemen in een statement vaas.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door HASHTAG WORKMODE (@hashtag_workmode) op

3. Familie

Een leuke herinnering met familie, bijvoorbeeld aan die ene vakantie met je gezin, ouders of zus zet je aan de linkerkant van je bureau, bij voorkeur in een mooie lijst.

4. Gezondheid

Het midden van je bureau is de plek die staat voor gezondheid. Hoe je deze het beste in kan richten? Door hem helemaal leeg te laten! Een opgeruimd bureau staat namelijk gelijk aan focus en vermindering van stress. 

5. Creativiteit

Je werkplek is natuurlijk dé plek waar je je creativiteit de vrije loop wilt laten. Zorg daarom voor een notitieboek, een schetsboek en een etui met pennen, potloden en stiften. Komt er een idee in je op? Schrijf het op of werk het uit op papier. Bij voorkeur leg je de stapel met stationary aan de rechterkant van je bureau, binnen handbereik. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door HASHTAG WORKMODE (@hashtag_workmode) op

6. Wijsheid en kennis

Niet geheel onbelangrijk bij de inrichting van je werkplek. Materiaal waarin je je nog moet verdiepen of een paar interessante boeken op je bureau? Leg ze in de linker onderhoek, volgens de Feng Shui regels. 

7. Carrière

De voorkant van het midden van je bureau is meestal de plek waar je aan werkt, en staat dan ook voor jouw carrière volgens de regels van Feng Shui. Om jezelf gedurende de dag te blijven inspireren kun je op deze plek een mooie print of een kaartje met een quote plaatsen. Wanneer je het onhandig vindt om het item op je bureau zelf te plaatsen, kun je er ook voor kiezen een print of quote midden aan de muur voor je bureau te hangen. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door HASHTAG WORKMODE (@hashtag_workmode) op

8. Netwerk 

De rechterkant van je bureau is de plek voor je netwerk en contacten. Hier leg je je adresboek, visitekaartjes en andere contactgegevens neer. Tip: staan jouw contacten en bijbehorende gegevens in je telefoon? Leg deze dan juist níet hier neer, maar uit het zicht. Met een telefoon op tafel en binnen handbereik word je eerder afgeleid van je werkzaakheden, en dat zou alle Feng Shui tips juist tegenwerken!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Een bericht gedeeld door HASHTAG WORKMODE (@hashtag_workmode) op

Beeld: Pexels
Deel dit artikel
Back to top