Fashion

Burberry's nieuwe creative director Riccardo Tisci komt met twee nieuwe logo's voor het merk

Jarenlang stond Christopher Bailey aan het roer van Burberry maar sinds kort heeft voormalig Givenchy-ontwerper Riccardo Tisci het stokje overgenomen. We zijn reuze benieuwd naar de eerste collectie van zijn hand voor het Britse modehuis maar daarnaast zijn er nog wat aspecten die Tisci onder de loep heeft genomen.

Om te beginnen het logo van het merk. Ongeveer 20 jaar geleden kreeg die voor het laatst een make-over dus het was tijd dat er even wat verandering plaatsvond. Riccardo Tisci sloot de handen ineen met grafisch vormgever Peter Savile (geen onbekende in modeland: zo ontwierp hij niet zo heel lang geleden een nieuw logo voor Calvin Klein in opdracht van Raf Simons) en de twee namen logo's en monogrammen uit het archief van Burberry onder de loep.

Het eindresultaat mag er zeker zijn! Tisci deelde op Instagram twee nieuwe designs: één strak zwart logo die perfect zou zijn voor verpakkingen en labels en daarnaast een print met monogram van (Thomas) Burberry. We love!

 

Past | Future Thank you #petersaville #beginning

Een bericht gedeeld door Riccardo Tisci (@riccardotisci17) op

 

TB @burberry #newera

Een bericht gedeeld door Riccardo Tisci (@riccardotisci17) op

Beeld thumb: Bruno Press / Burberry

Deel dit artikel
Back to top