Fashion

Dit merk heeft een enorme wachtlijst sinds Meghan Markle een item van ze droeg

Tijdens de eerste officiële 'outing' samen met Prince Harry droeg Meghan Markle een jas van Mackage. Met een prijs van 750 dollar was dit zeker niet een goedkoop item, maar toch was de jas vervolgens binnen een dag uitverkocht. Dit noemen we 'The Meghan Effect' . Het Engelse merk Hiut Denim heeft dit nu ook mogen ervaren. 

De outfits van Meghan Markle worden op de voet gevolgd en sinds ze meerdere belangrijke, royal evenementen heeft, zijn er ook veel mooie items te bewonderen. Tijdens een officieel bezoek aan Cardiff, droeg Meghan Markle een jeans van een klein bedrijf genaamd Hiut. Dit heeft meer gevolgen dan je waarschijnlijk zou denken, aangezien het bedrijf de vraag nauwelijks meer aankan. De broek was de volgende dag gelijk uitverkocht. 

Eén van de oprichters van het bedrijf liet The Daily Mail weten dat de hoeveelheid mensen die sinds januari een broek van ze willen, meer is dan het merk ooit had verwacht. Hiut is noodgedwongen verhuisd naar een grotere fabriek en dat is ook niet zo gek met een wachtlijst van wel drie maanden(!). 

"The website went absolutely crazy. We have a backorder waiting list for three months. We are having two more people in and we're moving to a new factory. The effect has been remarkable."

Meghan droeg eerder een handtas van een klein Schots merkje en guess what? Ook deze was binnen 11 minuten uitverkocht! De actrice draagt graag items van wat minder bekende merken en het effect daarvan is op z'n zachtst gezegd indrukwekkend!

Beeld thumb: Bruno Press

Deel dit artikel
Back to top