Fashion

Dit is hoe ranzig de tassen van vrouwen zijn

Vrouwen zijn dol op tassen maar wat geven ze er eigenlijk gemiddeld aan uit? Van welk merk zouden ze wel een tas willen hebben? En wat is het vieste wat vrouwen ooit in hun tas hebben gehad? Wij gingen op onderzoek uit bij onze lezers en delen nu graag de bevindingen met jullie.

Dure tassen of niet?
Chanel is met 29,3 procent het meest begerenswaardige tassenmerk onder de respondenten. Dit wordt opgevolgd door Louis Vuitton (10,9%), Gucci (9,6%) en Chloé en Céline (allebei 7,9%). Toch wordt er door het merendeel niet zo heel veel uitgegeven aan een tas. Iets meer dan de helft van de vrouwen (53,5%) spendeert 25 tot 100 euro en 39 procent zegt dat dit ook het meeste is wat ze ooit aan een tas heeft uitgegeven. Bijna 1 op de 10 vrouwen heeft wel eens een tas van 1000 euro of meer gekocht: toch wel aardig wat dus.

Schulden
Met een gemiddelde van 25-100 euro per tas is het niet moeilijk om eerlijk te zijn over wat je uitgeeft. Ongeveer 91 procent is dit dan ook. De tas wordt keurig direct betaald: slechts 4,5 procent zegt ooit een schuld te hebben gehad vanwege een tas.

Fake it till you make it?
Ongeveer 33 procent zegt wel eens een neppe designertas te hebben gekocht en 10 procent daarvan presenteert deze alsof het een echt exemplaar is. Iets meer dan 1 procent geeft toe wel eens een tas gekocht te hebben puur om ermee op de foto te gaan.

Vies
Terwijl 31,4 procent van de vrouwen keurig elke maand de tassen schoonmaakt, iets meer dan één op de tien vrouwen doet dit zelfs elke week, maakt 30 procent ze eens per jaar schoon. Bijna 28 procent maakt haar tassen nooit schoon! Je kunt je voorstellen dat er dus regelmatig ranzige dingen in tassen te vinden zijn. Bij het gros van de vrouwen (67%) is dit rottend of lekkend voedsel en kauwgom. Ook wordt gebruikte maandverbanden of tampons (3%), lekkende of kapotte make-up (2,5%), vieze zakdoekjes (2%), luiers, vogelpoep, een muis, een zakje met kots en iemand anders zijn telefoon genoemd.

Beeld: Getty Images

Deel dit artikel
Back to top