Fashion

#MBFWA: Tony Cohen toont ronde vormen en klassieke A-lijnen

Sinds 2005 presenteert ontwerper Tony Cohen zijn couture collecties onder designerlabel TONYCOHEN. In 2010 oogst hij met zijn show in Bryant Park tijdens New York Fashion Week zijn eerste internationale succes. Hierna volgen commerciële lijnen voor vrouwen en mannen. Na een herintroductie op de Amsterdam Fashion Week in 2012 is het merk nu sterker dan ooit! 
 
Een extra vroege start van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam weerhield Tony Cohen er niet van een zeer gevarieerde dames- en herencollectie neer te zetten voor Fall/Winter 2016-2017. Een prikkelende collectie met klassiek silhouet die het publiek zal aanspreken. Tony: ''Je ziet dat het middensegment in de mode verdwijnt. Daarom richten wij ons op het luxe segment. Wat we op de catwalk tonen, laat zich direct vertalen naar de winkels en de klant.''
 
Inspiratie voor de huidige collectie vond Tony Cohen in de ronde vorm. Vorig zomerseizoen stond de basis van het merk centraal. Met het vierkant als terugkerende grafische print was ‘going back to square one’ de impliciete boodschap van die collectie. Het nieuwe seizoen legt juist de nadruk op de vloeiende lijnen van de menselijke vorm. Geaccentueerde tailles en klassieke a-lijnen die met wat extra lengte een moderne twist geven aan de kenmerkende stijl van Tony Cohen. Bekijk hier het catwalkbeeld! 
 
Deel dit artikel
Back to top