Fashion

Prijs Chanel tas stijgt wéér gigantisch!

Van alle designer tassen die er zijn, scoor je bij Chanel toch al jaren de mooiste en tijdloze exemplaren. Ze staan dan ook bekend om hun internationale populairiteit als investment pieces, omdat de prijzen jaarlijks met gemiddeld 15%(!) stijgen. Maar de prijzen zijn niet overal gelijk.. Dus gaan ze wéér omhoog!

Chanel tassen zijn enorm geliefd als investment pieces. Geen wonder want per jaar stijgen ze gemiddeld met 15% in hun waarde. Zo kostte de Chanel Medium Classic Flap Bag in 1955 $220,00 en in 2014 maar liefst $4.900,00. In Nederland betaalde je voor de Chanel Boy bag in 2014 €2.850,00 en nu, in 2015 €3.100,00. Binnenkort zal de prijs zelfs naar €3.720,00 stijgen, door de gelijkmaking van de prijzen wereldwijd.

Door schommelende koersen in verschillende landen zijn Chanel tassen namelijk in Azië omhoog geschoten in de prijs, waardoor ze nu bijna het dubbele kosten van dezelfde tassen in Europa.

Chanel is effectief bezig om het prijsverschil te beperken. Het merk streeft om begin april de prijzen voor de meest iconische tassen wereldwijd, de 11.2, de 2.55 en de Boy bag, te harmoniseren. Door de prijzen wereldwijd gelijk te maken kan iedereen in de toekomst 'gewoon' een Chanel aanschaffen in eigen land, in plaats van tijdens een bezoekje aan het buitenland..

Dat de prijzen van de tassen wereldwijd gelijk worden gemaakt opent ook de deur naar een mogelijke online verkoop. Momenteel verkoopt Chanel alleen beauty producten online maar dit gaat in de toekomst wellicht veranderen: "One day we will probably sell online, but we will do it when we are ready." aldus Bruno Pavlovsky, president of fashion bij Chanel. "Our products need to be touched, tried, experienced. We can't at the moment do this online." 

 

 

 

Beeld: TheBlondeSalad

Deel dit artikel
Back to top