Fashion

Nots Pop-up Gallery - landelijk

Binnenkort gaat een nieuw project opgezet door NOTS van start, van 24 november tot 24 december zal een mobiele galerie, de Nots Pop-up Gallery, door Nederland reizen. In deze galerie zullen kunst, mode en ontwikkelingswerk op een bijzondere manier bij elkaar komen. De kunst en kleding die in deze galerie verkocht worden, zijn allemaal uniek en geschonken door jonge ontwerpers. Daarnaast hebben kledingmerken als Kuyichi en Shore kleding aan NOTS geschonken die door The Sewing Room uniek worden gemaakt. De NOTS Foundation is in 2003 opgericht door een aantal Nederlandse ondernemers die hun sporen verdiend hebben met het opstarten van succesvolle bedrijven in verschillende industrieën. Deze ondernemers wilden graag een stuk van hun tijd en kapitaal besteden aan ontwikkelingshulp. Ze konden echter geen ontwikkelingsorganisatie vinden die hen voldoende transparantie gaf over de besteding van sponsorgeld en de effectiviteit van de projecten. Toen duidelijk werd dat dit een probleem was voor meerdere mensen, ontstond het idee van de NOTS Foundation. NOTS staat voor Not One The Same en deze jonge organisatie wil de zaken duidelijk anders aanpakken dan de gevestigde orde, bijvoorbeeld door trendy lifestyle producten op de markt te brengen. Zij willen door middel van het opzetten van leuke projecten laten zien dat je ook op een andere manier een bijdrage kan leveren aan de toekomst van jonge mensen in ontwikkelingslanden. Koop je één van de producten in de galerie, dan ontvang je een NOTS 100% aandeel dat je kunt investeren in een NOTS project naar keuze. Omdat de kosten van de stichting betaald worden uit de ontvangsten uit de lifestyleproducten, gaat 100% van je aandeel echt naar dit project. Op de website van NOTS kun je kijken wanneer de galerie waar neerstrijkt. (Beeld: Pieter Crucq Fotografie)

Deel dit artikel
Back to top