Beauty

Snoepwinkel vol met beautyproducten

REPORT: Sephora in Lion Noir - Een candystore for beautylovers… dat is precies wat Sephora is. Uren kan ik dwalen door de vele beautyproducten, niche vondsten en parfums. Wat Sephora zo leuk maakt, is dat je uiteenlopende merken kan vinden in hun store: van hun eigen merk tot prestigieuze brands als Dior, maar altijd kwalitatief. Sephora maakt deel uit van de prestigieuze LVMH groep, waar ook Louis Vuitton en Hennessy onder vallen. De populaire beautyketen organiseerde een persdag en Good2b was erbij!
Tekst: Mel Wood
[IMG01]


De perspresentatie vond plaats in het chique Amsterdamse restaurant Lion Noir. De ruimte was geheel in stijl aangekleed met roze, witte en zwarte pakjes en heerlijke hartige en zoete hapjes – yes, macarons! - op elke tafel. Het was een drukte van belang: minstens 40 beauty journalisten en bloggers waren afgekomen op het Sephora event. We werden netjes verwelkomd door iemand van Sephora zelf en prachtige hostesses boden ons al direct een pink cocktail aan. Het was nog maar 12 uur en ik had alleen nog een cracker op… dit zou een gezellig persmiddagje worden.
[IMG02]


Elk merk een eigen hoekje
Bij Sephora vind je de leukste (niche) beautymerken: van Urban Decay tot Two Faced. Een flink aantal van deze merken werden uitgelicht op de persdag. De natuurlijke producten van Burt’s Bees maar vooral ook de beauty merken met allerlei mooie trends.
Elk merk had een eigen tafeltje, waar een groepje van circa 4 beauty journalisten aan plaats kon nemen voor een korte presentatie. Na een minuut of 10, zette de dj een beat in, wat het teken was dat we moesten doorschuiven naar het volgende tafeltje. Met de klok mee, of tegen de klok in, het was nog even puzzelen, maar uiteindelijk kwam iedereen elke keer bij een merk terecht.
[IMG03]


Van velvet nagels tot superzachte skin
Er waren een paar producten die me opvielen. Zo probeerde ik de beauty kit van Sampar uit: een Hydrating Fluid en een Glamour Shot voor gezicht en een voor rondom de ogen. De Glamour Shot werkt als een transparante foundation: het trekt rimpels glad en maakt je teint stralend en egaal. En ja hoor, mijn huid is superzacht en glad en lijkt verdorie ook egaler. Alleen het hydraterende deel werkt niet optimaal op de droge delen van mijn huid: de droogterimpeltjes worden deels gemaskeerd, maar omdat de fluid niet vet is, heb ik het gevoel dat mijn huid nog wat droog aanvoelt.
De sets van Urban Decay zien er niet alleen cool uit, maar de kleuren zijn ook erg uitgesproken. Ik probeerde een prachtige metallic paarse nagellak, die erg goed bleef zitten, trouwens. Dit hippe Amerikaanse merk is in Nederland trouwens exclusief verkrijgbaar bij Sephora.
De uitgebreide beauty kits (voor nagels en voor gezicht) van Frontcover waren erg praktisch, jammer alleen van de 80-ies look (ach, retro is weer in, niet?). Ook was het erg leuk om de producten van Ciate te zien. Zij introduceerde een velvet powder, waar je je net gelakte nagels in kon dopen. Dit gaf een fluweel look effect aan je nagels: erg apart!
[IMG04]


Helaas haalde ik het tafeltje van Make-up Forever niet meer, maar alleen de coole zwart/neon verpakking is al het vermelden waard. We kregen van dit merk de fantastische gouden glitter nepwimpers mee, die gaan op met de feestdagen!
[IMG05]


Mooi en betaalbaar
De middag was zo om, en ik had nog niet eens alle merken gehad! Het was een interessante middag, waar ik kennis maakte met veel nieuwe beauty merken.
Het viel me op dat Sephora uitblinkt in het aanbieden van de laatste trends, en dat voor betaalbare prijzen. Ik vond dat ze vooral ook met hun eigen merk erg goed bezig zijn: handige basic, mooie make-up boxen en grappige beauty gadgets.
Alhoewel je mooi voelen van binnen moet komen, denk ik dat alle vrouwen (en een aantal mannen) met de nieuwe collecties van Sephora nóg mooier voor de dag kunnen komen. Een heerlijke winkel dus, met dito producten. Go Sephora!
PS al dat leuks is ook nog verantwoord.: alle producten zijn getest in onafhankelijke laboratoria die strikt voldoen aan de cosmetische reglementering wereldwijd. Ook voldoen zij aan de milieu-, sociale- en ethische richtlijnen.
[IMG06]

[IMG07]

Deel dit artikel
Back to top