Beauty

Beauty tijdens de feestdagen



De cijfertjes! - Tijdens de feestdagen permitteren wij vrouwen ons meer luxe dan gedurende de rest van het jaar. Natuurlijk wisten we dit al wel een beetje…maar altijd leuk om de cijfertjes echt te weten. We kregen een leuk onderzoekje in onze mailbox:
Het samenzijn met familie en vrienden is uiteraard van belang (83%). Opvallend hierbij is dat zes op de tien vrouwen, ook als ze tijdens de feestdagen thuis blijven, extra aandacht besteden aan hun persoonlijke verzorging. Dit blijkt uit onderzoek dat Etos liet uitvoeren naar beauty tijdens de feestdagen onder Nederlandse vrouwen. Vrouwen besteden gemiddeld € 42,50 aan beautyproducten en accessoires. Het kapsel krijgt bij de helft van de vrouwen de meeste aandacht.
Must-have beauty producten
De helft van alle vrouwen komt tijdens de feestdagen met extra glamour voor de dag. Voordat het feestgedruis losbarst, zorgen vrouwen dat alle beauty must-have producten in huis zijn. Een mascara is het meest gewild (28%), gevolgd door accessoires zoals een ketting, ring of oorbellen (23%). Lekker ruiken is ook van belang, 11% geeft aan dat parfum niet mag ontbreken. Voor 5% van de vrouwen is glitter make-up een product dat thuishoort in het toilettasje gedurende de feestdagen. Maar liefst zeven op de tien vrouwen stemmen hun make-up af op de feestelijke outfit.
Benen ‘panty-proof’
Vrouwen nemen tijden de feestdagen meer tijd om zichzelf mooi te maken (42%). Het kapsel is belangrijk en krijgt de meeste aandacht: 54% föhnt, krult of maakt het haar steil. De handen worden niet overgeslagen: bijna de helft zorgt voor goed gemanicuurde en gelakte nagels. Omdat de feestjurkjes weer uit de kast komen, worden de benen perfect onthaard zodat deze ‘panty-proof’ zijn (44%). Ruim een kwart van de vrouwen verzorgt de huid met een rijke bodylotion en voor een gezonde kleur wordt een laagje ‘bruin zonder zon’ aangebracht (7%).
Met Jan Kooiman voor de haard
Mannen doen hun partner deze decembermaand een plezier met een geurtje (74%), beautybon (34%) of bad/douche pakket (30%). Ook met een fijne bodylotion is het scoren geblazen (21%) en met een mascara doe je 18% van de vrouwen een groot plezier. De man met wie vrouwen het liefst voor de open haard zitten, is Jan Kooiman (14%). Ook Chris Zegers (10%) en Humberto Tan (9,9%) weten de vrouwenharten te beroeren.
Glamorous feestdagen bij Etos
Het onderzoekje is gedaan door Etos…waar de gehele maand december natuurlijk ook in het teken van glamour. Etos heeft, in samenwerking met Daphne Deckers, een glamorous beauty & accessoires collectie ontwikkeld. Speciaal voor vrouwen die in de feestelijke decembermaand met extra glamour voor de dag willen komen. Deze limited edition van Etos bestaat uit 32 artikelen, zoals make-up, haarversiering, bijoux en accessoires. De prijzen van de door Daphne geselecteerde producten variëren tussen de € 1,49 en € 6,99 en zijn alleen verkrijgbaar bij Etos.
Alle nieuwtjes, blogs en winacties altijd als eerste in je mailbox? Schrijf je HIER dan in voor onze wekelijkse good2b nieuwsbrief.

Deel dit artikel
Back to top