Fashion

Helmut Lang

Absolut - In februari van dit jaar introduceerde het premium vodkamerk Absolut haar ‘Visionaries’ campagne. Een initiatief waarbij verschillende trendsetters, opinieleiders en innovators samen met Absolut een persoonlijke droom of project realiseren. Een visie die alleen ‘In an Absolut world’ waargemaakt kan worden. Dit keer verbindt Absolut haar naam aan Helmut Lang, één van ’s werelds meest geijkte modeontwerpers.
Alles Gleich Schwer is de naam van de eerste solo-expositie van Helmut Lang als kunstenaar. Samen met Absolut heeft hij verschillende innovatieve platforms gecreëerd om zijn werk tentoon te stellen. Dit uit zich in een baanbrekende online experience, genaamd ‘In an Absolut World – Alles Gleich Schwer’. Door middel van de nieuwste webtechnologie is de kunstexpositie in deze virtuele ruimte te bekijken. Op deze manier kan de kunst buiten haar fysieke omgeving en ruimtelijke barrières ‘leven’. Gebruikers kunnen onder de huid van de kunst kruipen; ze kunnen het verplaatsen, roteren en bijna virtueel draaien. Daarnaast kunnen echte kunstliefhebbers gratis limited edition hoge resolutie posters van de expositie downloaden. Hiermee willen Absolut en Helmut Lang de traditionele barrière tussen kunst en toeschouwer doorbreken.
Het project is een verlenging van de Absolut Lang campagne, gefotografeerd door Helmut in 1995. Helmut Lang vertegenwoordigt dé ideale samenwerking, daar hij al meer dan 20 jaar een drijvende kracht voor verandering in zowel de fashion- en kunstwereld is geweest en wereldwijd als een ware visionair wordt beschouwd.
Het merk Absolut Vodka heeft een lange geschiedenis in creatieve collaboraties. Van Andy Warhol in 1981 tot in 2008 Kanye West. Met deze nieuwe campagne daagt Absolut visionairs uit om maatschappelijke kwesties ter discussie te stellen en hun droombeeld van de wereld te uiten, om zo mensen in de 21ste eeuw te inspireren.
De expositie Alles Gleich Schwer is gedurende drie maanden voor iedereen toegankelijk via www.absolut.com/helmutlang.

Deel dit artikel
Back to top