Fashion

Hans Ubbink Vakantiedoeboek

Landelijk - Nederlandse mode ontwerper Hans Ubbink brengt deze maand de vierde editie van zijn Hu.Man Holiday's Vakantiedoeboek voor volwassenen uit. Naast kijk-, lees- en doe onderwerpen vind je in het Vakantieboek ook pagina's waarop je verslag kan doen van je eigen vakantie. Bekende en minder bekende auteurs en fotografen als Martin Bril, Bart Chabot en Erik van Elsen gaan de lezer voor, middels beschrijvingen van hun eigen vakantieherinneringen. Zo blijkt Ronald Giphart een passie voor koken te hebben, deelt Corine Koole haar grote liefde met haar lezer en wijdt Jan Mulder een column aan het kleine vakantieleed en geluk 'en route'. Ubbink zelf hoopt dat, nadat je het boek zelf hebt volgepend en mee terug hebt gebracht van vakantie, dat het werk uiteindelijk oogt als een koffer na de vakantie vol met nieuwe en mooie ervaringen aangeduid middels scheurtjes, ezelsoren en koffievlekken. Want vertelt Ubbink: 'Al jaren kijk ik jaloers naar de vakantieboeken van mijn kinderen. Ik heb namelijk zulke goede herinneringen aan de vakantieboeken die mij vroeger bezig hielden. Ik las ze op de achterbank van de Citroen DS, aan de rand van het zwembad, op het terras, en 's avonds in bed. Twee jaar geleden maakte ik de ambitie waar zelf een vakantieboek voor volwassenen te maken. Daarbij vind ik het belangrijk om door middel van het boek momenten te delen en plezier opnieuw te beleven'.
Hans Ubbink startte zijn carrière door T-shirts met de tekst ‘Who the hell is Hans Ubbink?’ naar vijftig winkeliers te sturen. Een verhaal dat een staartje kreeg in de vorm van een mobiele telefoon die dezelfde Hans Ubbink naar dezelfde winkeliers stuurde. Zo benaderde Hans Ubbink zijn potentiële klanten persoonlijk om het eerste contact te leggen. In het jaar 2000 lanceerde Hans Ubbink zijn eerste herencollectie onder zijn eigen naam. Deze werd enthousiast ontvangen, net zoals zijn eerste dameslijn, die in 2001 op de markt is gekomen. Daarna kwam Hans Ubbink ook met een eigen denimlijn, die eenvoudig genoeg door het leven gaat met de naam ‘Blue’. Met deze spijkerbroekenlijn gaat Hans Ubbink terug naar de essentie van de spijkerbroek. Het thema van de collectie; werkers, vissers en de zeevaarders, oftewel 'echte mensen' (humans) spelen een grote rol in Ubbink's werk.
'Hu.Man Holiday's Vakantiedoeboek' kost €16,90 en is onder meer te koop bij De Bijenkorf. Kijk voordat je naar de winkel spurt eerst bij WIN. good2b geeft 8 x een Hans Ubbink VakantieDoeBoek weg! De winactie loopt tot 2 juli.

Deel dit artikel
Back to top