Fashion

‘Make History’

Nieuwe campagne Lee - Jeansgigant Lee heeft weer eens een spraakmakende reclame-uiting bedacht! Tijdens Bread & Butter in Barcelona is de nieuwste campagne voor heel Europa gelanceerd. De campagne heeft de imponerende naam 'Make History' meegekregen en is een inspirerende oproep aan mensen om in actie te komen, zelf geschiedenis te maken en zo op een positieve en dynamische manier een bijdrage te leveren voor de gehele gemeenschap. Een krachtige, maar duidelijke oproep!
In 'Repairing Broken Hearts', het eerste campagnebeeld, zie je een jong stel in een natuurlijk, bosrijk gebied aan de rand van een klif. Het stel beeldt twee voorvechters van de liefde uit, die hun eigen gebroken hart aaneenhechten, repareren, genezen en troosten. In tegenstelling tot het zachte, warme licht van 'Repairing Broken Hearts', zie je in het tweede gelanceerde beeld, 'Making Sweet Music', een jong stel in een industriële, futuristische omgeving waarin reusachtige glanzende metalen muzieknoten rondvliegen. Het stel is samen bezig liefelijke muziek te maken.
De visuele landschappen in beide campagnebeelden vormen krachtige, dramatische, surrealistische droomlandschappen, gefotografeerd door Nederlands bekendste kunst- en modefotograaf Erwin Olaf, die bekendstaat om zijn provocatieve, hyperrealistische en gestileerde werk (voor onder andere Nokia, Lavazza en Heineken). De styling is gedaan door Soraya Dayani, een invloedrijke moderedactrice voor i-D Magazine en styliste voor belangrijke internationale modetijdschriften en -merken. Twee grootheden in de modewereld dus! De campagne geeft je naast een prachtig totaal plaatje ook een goed beeld van de X-Line-collectie met innovatieve nieuwe pasvormen, zoals Ripley Patch en Ripley Vulcano for men, gestileerd met T-shirts met print. De jeansstijlen voor vrouwen zijn onder meer Cade Patch en Norma Vulcano, waarbij ook T-shirts met print worden gedragen. Lang hoef je niet meer te wachten op de campagne van Lee, want 'Repairing Broken Hearts' wordt deze maand al gelanceerd en 'Making Sweet Music' kun je in april/mei bewonderen.

Deel dit artikel
Back to top