Fashion

Marc by Marc Jacobs ondergaat Transformatie

Marc Jacobs gaat de naam van zijn kleinere lijn, Marc by Marc Jacobs veranderen. Volgende week gaan Luella Bartley en Katie Hillier hun eerste show voor het merk presenteren, en Marc wil het roer omgooien voor het hervormde merk. 

"I've always hated that name. I have an idea of what the brand should be, which I presented to everyone, but I can't really say it yet" zegt Jacobs. "I'm very superstious that way. I always believe that if I say something before it's done it won't really happen". 


Onder begeleiding van Marc Jacobs zullen Bartley en Hillier op 11 Februari de nieuwe collectie presenteren. De lijn zal een serie van kleding stukken zijn die de designers zelf zouden willen dragen. " It's about being playful again, even a little boyish, and having lots of disparate influences," vertelt Bartley "I think that's the charm of the Marc girl. She doesn't buy a head-to-toe designer look, so we can't design that way. You might have a traditional Japanese hair accessory and put that with a motocross shirt and a beautiful silk dress. Basically, I'm thinking about how we would dress, as opposed to putting a fashion collection together."

Terwijl het nieuwe designer duo zich op Marc by Marc concentreerd, zal Jacobs zelf zijn focus leggen op zijn vaste lijn. Hij is alles aan het ombouwen- van het logo,de verpakkingen tot het winkel interieur en het terug brengen van vergeten product categoriën die verloren zijn gegaan in het merk de afgelopen jaren. 



"I was letting the design team do the bags, and, unfortunately, without my involvement, you get a lot of merchandisers telling the design team what to do," vertelt Jacobs, "It got very polluted and diluted and lost its identity,and I think that's the same with the shoes. Not to blame anybody, but things slipped, and the only one who can make the change is me."



Bron

 

Deel dit artikel
Back to top