Fashion

Fashion Week op Amsterdam Centraal

NS is de nieuwe partner van de Amsterdam International Fashion Week (AIFW) en in het bijzonder van het openbare programma ‘Fashion Week DOWN TOWN’.

Op zaterdag 12 juli werd perron 2b op Amsterdam Centraal voor korte tijd omgetoverd tot catwalk. Claes Iversen, Percy Irausquin, Individuals by AMFI, Haruco-vert en Antoine Peters gaven hier alvast een preview van hun nieuwe collectie, die tijdens AIFW op de catwalk wordt geshowd. In de 1e klas pub presenteerde James Veenhoff, initiatiefnemer van AIFW, het officiële openbare Fashion Week programma en de nieuwe krant van de Fashion Week, de Fashion Weekly.

NS wil reizigers op een verrassende manier de kans bieden de sfeer te proeven van de modeweek. De bezoeker wordt hiertoe vanaf Amsterdam Centraal verleidt de uitgestippelde route van evenementen in galeries, musea en winkels te volgen.

Joost Ravoo, Regiodirecteur NS: “De sponsoring van de Fashion Week past goed bij NS. De grote stations krijgen steeds meer de functie van verblijfplaats, waar bezoekers iets kunnen eten of drinken en kleine boodschappen kunnen doen. Zij zijn de poort tot de stad. De inrichting van de stations wordt daar ook op aangepast; er komt meer ruimte voor genieten. De eerste mode- en beautywinkels zullen binnenkort op proefstation Leiden Centraal haar deuren openen.”

James Veenhoff, organisator van AIFW:  “Wij zijn blij met de sponsoring van NS. Professionele sponsors als NS en hoofdsponsor Fortis geven een nieuwe impuls aan de Amsterdam International Fashion Week: zij maken de groei in omvang, kwaliteit en creativiteit mogelijk. Dat is goed voor Fashion Week en goed voor de concurrentiepositie van Amsterdam.”

Het programma van de Fashion Week is te vinden op www.amsterdamfashionweek.com. Via www.aifwdowntown.nl vind je meer info over het Down Town van de Fashion Week. (Monique)

Deel dit artikel
Back to top