Fashion

Hellofashion in de Bijenkorf Amsterdam

Monique van Heist, winnaar van de Mercedes Benz Dutch Fashion Awards, verkoopt van 9 tot en met 30 mei een preview van haar bijzondere modeproject ‘hellofashion’ in de Bijenkorf Amsterdam. Vanaf 11 mei is hellofashion in een 3-dimensionaal concept te bewonderen in de hoeketalage van de Bijenkorf Amsterdam. 

Hellofashion is een reactie op de snelheid van de mode, op de korte levensduur van collecties en kledingstukken. Het is een groeiend pakket kleding, accessoires en lifestyle artikelen met een klassiek karakter. Elk artikel is voor onbepaalde tijd te koop. Voor de Bijenkorf heeft Monique van Heist een unieke collectie samengesteld waaronder een bandplooibroek, een colbert en een dustcoast.  Bij hellofashion hoort een losbladige catalogus en bij de introductie van elk nieuw artikel verschijnen er extra ‘bladen’ voor in je catalogus. Zo wordt de catalogus langzaam een bewaarobject van Monique van Heist.

Over Monique van Heist

Monique van Heist (1972) begon haar label ‘moniquevanheist’ in 2004 na een opleiding aan het Fashion Institute Arnhem. Ze haalt haar inspiratie uit observaties van het alledaagse; in de rij bij de supermarkt, op straat, op televisie, mensen die zich aan de minder geslaagde kant van de maatschappij ophouden, of zij die zich op een bepaalde manier kleden om aan een specifieke functie of sociale status te beantwoorden. Monique van Heist concentreert zich met haar label op de klassieke uniseks garderobe, inclusief accessoires zoals tassen en sieraden, en vertaalt haar modesociologische bevindingen naar uiterst draagbare en eigentijdse, perfect gesneden en luxe uitgevoerde ontwerpen.

Voor meer informatie: www.moniquevanheist.com en www.bijenkorf.nl. (Monique)

Deel dit artikel
Back to top