Fashion

Unilever wilt geen magere modellen

De Dove reclame. Ik vind het persoonlijk leuk. Ik heb er niets op tegen. Het heeft power en het heeft een speelse, maar realistische aapak. Maar ik hoor er genoeg andere meningen over. Los van mijn standpunt: wen er maar aan, want dit is wat je vanaf nu krijgt van Unilever.

Dove commercial

Voortaan moeten merkmanagers en reclamebureaus van Unilever zich beperken tot modellen met vollere maten. Acteurs en modellen moeten zich voldoen aan een Body Mass Index (BMI) tussen de 18,5 en 25, anders mogen ze niet ingezet worden voor reclamecampagnes van alle merken die onder Unilever vallen.

Richtlijn op de catwalk is dat een model van 1.75 m minimaal 55 kilo moet wegen. Het levensmiddelenconcern hanteert een andere, mondiale richtlijn.

De Britse psychiater Susie Orbach, het brein achter de campagne voor echte schoonheid van Unilever-merk Dove, noemde het magere schoonheidsideaal in reclames ‘kleinerend, kwetsbaar en onbenaderbaar’.

Ik ben helemaal voor, wat jij? (Nana)

Deel dit artikel
Back to top