• Lifestyle
  • Zo zet je jouw goede voornemens 2016 weer op scherp

Zo zet je jouw goede voornemens 2016 weer op scherp

Zo zet je jouw goede voornemens 2016 weer op scherp

De tweede helft van 2016 is inmiddels genaderd. We vroegen ons daarom af; hoe staat het met jouw goede voornemens? Zijn ze nog intact, of heb je na korte tijd de handdoek in de ring gegooid? In geval van nummer twee…er is hoop! Door het onderstaande te lezen zet je jezelf weer op scherp.

 

1. Carrièreswitch

In januari is de concurrentie moordend op de arbeidsmarkt, je bent dan één van de velen die graag een carrièreswitch wilt maken. In de zomer zijn er wellicht minder vacatures beschikbaar, er zijn in verhouding minder gegadigden. Bovendien kun je deze rustige periode ook prima gebruiken om je CV te updaten. 

GEZONDHEIDS- EN SPORTDOELEN

Weet je nog dat je van plan was om 1 januari te beginnen met een gezondere levensstijl en regelmatiger naar de gym te gaan? In plaats daarvan zat je met een bordje vette hap (lees: katervoedsel) op schoot. Het begin van het jaar blijkt voor jou - en velen met jou - niet de beste periode te zijn om het roer om te gooien. Het is dan hartje winter en de nood is niet heel hoog om strak in het velletje te zitten. Juli daarentegen is een betere startdatum, we moéten namelijk in die bikini! Kleine tip voor de badpak liefhebbers; je leest hier hoe je dit ensemble op een coole manier kunt stylen.
 

 

Een foto die is geplaatst door Foodness.nl: Claartje Schröder (@foodnessnl) op


3. Vriendschappen onder de loep nemen

Vanwege schuldgevoelens ben je wat milder geweest met de bezem door je vriendschappen te halen. Levert die ene vriendschap je nog steeds meer stress op dan energie, dan wordt het toch echt tijd om de knoop door te hakken. Sommige vrienden zijn voor het leven, anderen voor even… (Dit geldt overigens ook voor je relatie als je die hebt!)

 

4. Kappen met slechte gewoontes

Als je aan het begin van het jaar van plan was te stoppen met je slechte gewoontes en nu tot de conclusie moet komen dat je daar nog geen stap verder mee bent gekomen, dan is het misschien raadzaam om met iets kleins en onbelangrijks te beginnen om de ‘stoptechniek’ onder de knie te krijgen. Probeer bijvoorbeeld één keer per dagdeel je Instagramfeed te checken, in plaats van meerdere keren per uur. Heb je dit eenmaal onder de knie? Stap dan over op iets groters als het stoppen of minderen met drinken (of met roken). Stop niet in één keer (respect als het jou wel lukt), maar doe het stap voor stap. Rook je standaard een sigaret na het eten, tijdens het stappen of als je aan de telefoon bent? Begin met het schrappen van je ‘telefoonpeukje’, gevolgd met de rest op een rustig tempo. You can do it!

 

5. Gelukkiger zijn en niet stressen

De meeste van ons denken er niet aan om iets als gelukkiger zijn en minder stress toe te voegen aan onze goede voornemens lijst, maar zonder deze vorm van zelfzorg zijn alle andere punten eigenlijk al gedoemd te mislukken. So don’t worry, be happy!

 

 

Een foto die is geplaatst door Foodness.nl: Claartje Schröder (@foodnessnl) op


HOE STAAT HET MET JOUW GOEDE VOORNEMENS?

 

Beeld: iStock / Foodnessnl

Gerelateerde Artikelen

close
Ook leuk om te lezen
Recommended article title
Science says: food cravings kun je stoppen zonder eten
close

Zoeken op de website

close