Zo val je voortaan sneller in slaap

Zo val je voortaan sneller in slaap

‘Vanavond ga ik echt op tijd slapen!’ Je kent het vast wel. Je wilt uitgerust wakker worden, maar zodra je 's avonds in bed ligt lukt het je niet om in slaap te vallen. De volgende dag ben je weer moe en je voelt je alles behalve productief. How frustrating. Wij geven je vier tips om dit te voorkomen.

 

TAKE A HOT SHOWER

Neem ’s avonds voor het slapen gaan een warme douche. Dit is niet alleen heel erg relaxed, na het douchen koelt je lichaam af en dat staat gelijk aan: lekker in slaap vallen.

 

SLEEP NAKED

Naakt slapen helpt jouw lichaam je eigen lichaamstemperatuur regelen. Deze natuurlijke temperatuurdaling zorgt voor een diepe slaap. Bye bye pyjama!

 

TURN THE LIGHTS OFF

Dit is een moeilijke, maar het is echt beter om fel licht van je telefoon of laptop te vermijden voordat je wilt gaan slapen. Het liefst twee uur van tevoren! Dit zorgt er namelijk voor dat de interne klok van je lichaam wordt verstoord en daardoor val je minder snel in slaap.

 

IT’S ALL ABOUT THE PILLOWS

Een goed hoofdkussen is erg belangrijk. Een kussen moet niet te dun zijn, want dan ligt je hoofd achterover, maar meerdere kussens opstapelen is weer niet prettig voor je nek. Gebruik dat extra kussen liever voor je lichaam. Als je op je rug ligt, kun je een kussen onder je benen leggen. Slaap je liever op je zij? Doe dan een kussen tussen je benen, dit ligt lekkerder en het geeft ondersteuning aan je heupen.  

 

Slaap lekker voor later! 

 

Beeld: iStock

 

 

 

Gerelateerde Artikelen

close
Ook leuk om te lezen
Recommended article title
Chocolade eten is supergezond en dit is waarom
close

Zoeken op de website

close