MBFWA: Avelon, Liselore Frowijn en Edwin Oudshoorn

MBFWA: Avelon, Liselore Frowijn en Edwin Oudshoorn

De Amsterdam Fashion Week trapte af met het mooie Amsterdam based label Avelon van ontwerper Erik Frenken. Voorafgaand aan de show vroeg Bart Maussen, directeur van de Amsterdam Fashion Week, om een momentje stilte voor wijlen Frans Molenaar. Liselore Frowijn opende als aanstormend modetalent het Vodafone Fashion Lab programma. Als slotstuk showde Edwin Oudshoorn wederom een sprookjesachtige collectie die openingswaardig was.

 

Avelon

 


De meningen waren verdeeld over de show van Avelon. Hoewel wij ervan genoten hebben en een groot fan zijn van de het label, misten een aantal mensen een showstopper en vonden zij de collectie net iets te ready-to-wear.

Modestylist en editor-in-chief van Mykromag, Sonny Groo, gaf aan Avelon on-Nederlands te vinden. "Eigenlijk hoort Avelon thuis op de New York Fashion Week. Nederlanders kopen vaak liever een trui van 100 euro bij COS dan dat ze 600 euro uitgeven aan een stuk van Avelon". Hij was vooral gecharmeerd van de schoenen van Avelon, wij trouwens ook. "Nu nog een tassenlijn erbij en op naar de grote warenhuizen van New York", aldus Sonny Groo. 

 

Liselore Frowijn


Liselore Frowijn zette een ijzersterke collectie neer en deed de openingsavond van Vodafone's First Fashion Lab eer aan. De modepers was zeer te spreken over Liselore's collectie, die geïnspireerd was op een moderne vertaling van het Traïdisch Ballet. Wij hebben haar onlangs ook getipt als one-to-watch.

“Ik vind het zo bijzonder om mijn nieuwe collectie ‘No. 3 Formania’ voor het eerst aan dit grote modepubliek te mogen showen. Ik probeer in al mijn werk de energie van kunst, mensen, muziek en verschillende culturen te vangen en door te vertalen naar mode. Dankzij de hulp van Vodafone en de enorme inzet van mijn team is mijn droom uitgekomen, mijn eerste show is een feit!”, aldus Frowijn

 

Edwin Oudshoorn


Wauw! Wat ontzettend mooi! Edwin Oudshoorn raakt ons toch altijd. Vanfaf het eerste moment nam Edwin ons mee in zijn verhaal. De backdrop met daarop een verwoeste straat te zien, de muziek, alles klopte. Edwin haalde zijn inspiratie uit het gevoel alles kwijt te raken, wat doe je dan? De titel van zijn collectie: Return to Home. Edwin Oudshoorn: "Mode is onverwoestbaar, maar dat vergt wel een atelier vol ijverige naaisters".

 

Avelon a/w 2015 - Beeld: Brendan de Clercq voor Fashionscene

Gerelateerde Artikelen

close
Ook leuk om te lezen
Recommended article title
Nieuwe creative director Gucci bekend
close

Zoeken op de website

close