• Lifestyle
  • 9 x zo maak je korte metten met een middagdip

9 x zo maak je korte metten met een middagdip

9 x zo maak je korte metten met een middagdip

We kennen het allemaal; in de middag rond een uurtje of drie overvallen worden door een vreselijk vermoeidheidsgevoel. Gapen en met de grootste moeite je ogen open houden, the struggle is real! Maar er is hoop, door onderstaande te doen maakt je korte metten met jouw middagdipjes.

 

1. Hydrateer

Uitdroging kan slaperigheid tot gevolg hebben. Zorg er daarom voor dat je gedurende de werkdag voldoende water drinkt. Vind je het moeilijk om jezelf te voorzien van de nodige hoeveelheid H2O? We geven je hier een aantal tips.

 

2. Sla je ontbijt niet over

Begin de dag met een stevig ontbijt. Door deze maaltijd niet over te slaan wordt er gedurende dag energie vrijgemaakt door het lichaam, waardoor je je minder vermoeid voelt in de middag.

 

3. Lunch niet te uitgebreid

Zorg er bij de lunch daarentegen voor dat je een niet al te zware maaltijd nuttigt. Dit om te voorkomen dat niet al je energiereserves opgaan door het verteren van dit maaltje.

 

4. Zeg nee tegen sugar cravings

We weten allemaal dat zodra je toegeeft aan die chocoladereep je even een energieboost krijgt, maar  je energielevel daarna weer keihard naar beneden keldert. Gewoon laten staan dus!

 

5. Neem een korte pauze

Soms is alles wat je nodig hebt een korte pauze. Loop weg van de computer, ga lekker een paar minuten naar buiten, bel een vriend of vriendin of scroll even door je Instagram feed heen. Ja, zelfs dat kan je van je dipje afhelpen! 

 

6. Sporten tijdens lunchtijd

Een korte workout tijdens de lunch zorgt ervoor dat je je in de middag minder sloom voelt. Wordt het lastig voor jou om een middag-sportsessie in te plannen? Probeer dan een lesje te reserveren in de ochtend of direct na werktijd. Zo kun je zonder schuldgevoel een middagsnack nuttigen. 

 

7. Neem kauwgum

Verschillende studies hebben aangetoond dat het kauwen van kauwgum ons brein positief stimuleert. Maar let op; kauw niet te lang, want na 15 á 20 minuten stopt deze stimulatie. 

 

8. Zet een muziekje op

Muziek heeft een verbazingwekkend effect op de hersenenen en ons energielevel. Doe je oordopjes in en zet je favoriete (up-tempo) playlist op. Wedden dat je hier superveel energie van krijgt?!

 

9. Neem een kopje koffie

Je hebt álles geprobeerd, maar niets helpt. Dan is het advies; neem gewoon een kopje koffie. Eens in de zoveel tijd moet het kunnen toch? 

Heb jij nog handige tips om van een middagdip af te komen? Laat het ons weten in een comment!

 

Beeld: iStock / Instagram @minimaliving, @karliekloss, @paulamroczkowska

Gerelateerde Artikelen

close
Ook leuk om te lezen
Recommended article title
Looks van de TrendAlert redactie No.2
close

Zoeken op de website

close