7x wat Blake Lively doet om in shape te blijven

7x wat Blake Lively doet om in shape te blijven

Ze is bloedje mooi én supergrappig. Zou jij ook niet dolgraag het leventje van Blake Lively willen leven en als het even kan met dat prachtfiguur? We hebben goed nieuws. Celebrity trainer Don Saladino, tevens personal trainer van Blake, liet onlangs weten wat de actrice doet om fit en gezond te blijven. Read and learn…

365 dagen runway-ready

Het doel van Saladino is volgens eigen zeggen dat Blake het hele jaar een ‘runway-ready look’ heeft en dat doet ze door de volgende regels na te leven:

 

1. Ze telt nooit calorieën

“Blake’s metabolisme is er inmiddels in getraind om efficiënter vet te verbranden zonder een continu hongergevoel, omdat ze haar lichaam voedt wanneer het hierom vraagt. Calorieën tellen werk juíst honger in de hand”, aldus de celebrity trainer.

 

2. Ze eet alleen producten van hoge kwaliteit met veel voedingsstoffen

Na de geboorte van dochter James is Blake extra aandacht gaan besteden aan het soort eten dat ze nuttigt. Saldino’s trainings- en voedingsplan draait vooral om het eten van biologische en evenwichtige maaltijden bestaande uit eiwitten, groenten, fruit en langzame koolhydraten als zoete aardappelen. Daarbij wordt er ook gelet op het binnenkrijgen van gezonde vetten die je vindt in avocado, kokosolie en olijfolie. Het komt er in feite op neer dat een crashdieet niet nodig is, maar dat je net als Blake gewoon kunt genieten van eten zolang de producten voldoende voedingsstoffen bevatten.

 

3. Ze kookt vaak haar eigen maaltijden

Omdat Blake regelmatig haar eigen eten klaarmaakt, en niets uit pakjes, heeft ze zelf de controle over haar maaltijden. Op deze manier is ze ervan verzekerd dat ze geen onnatuurlijke toegevoegde smaakstoffen en suikers binnenkrijgt. 

 

4. Ze begint de dag goed

Het eerste wat Blake doet als ze 's ochtends wakker is, is een glas water nuttigen. Als ontbijt neemt ze vervolgens in kokosolie gebakken eieren met verse groenten ernaast. Mocht ze hierna nog trek hebben dan eet ze nog wat fruit met glutenvrij havermout. “In het begin van de dag is hydrateren de grootste prioriteit en het lichaam hierna te voeden met de juiste voedingsstoffen zodat de suikerspiegel in balans blijft. Dat betekent dat Blake tussendoor geen sugar cravings krijgt”, aldus de sportgoeroe.

 

5. Ze eet niet meer dan nodig is

Hoewel Blake zichzelf geen eten ontzegt, eet ze ook niet meer dan nodig is. Eigenlijk een beetje zoals Françaises dat doen.

 

6. Ze heeft een consistent en evenwichtig trainingschema

Blake traint vijf tot zes keer per week, 30 tot 75 minuten per keer. Haar trainingsschema kan ze op elke locatie uitvoeren. De routine begint meestal met een foamroller om de spieren los te maken. Daarna doet ze een combinatie van spring-, gooi- en krachtoefeningen, ongeveer drie tot vijf rondes. Met deze full body workout was ze na haar eerste zwangerschap in no time weer in vorm. Na baby nummer twee pakt de blondine dit zelfde trainingsprogramma naar verwachting ook weer op.

 

7. Ze volgt het 80 - 20 procent principe

Dat wil zeggen dat ze 80 procent van de tijd goed en gezond bezig is, en voor 20 procent helemaal los mag gaan. Met andere woorden, ze gunt zichzelf cheat days. Op zulke dagen zijn pasta en pizza groot favoriet van de actrice....en van ons stiekem ook, dus deze regel gaan wij sowieso ook toepassen! Jij?

 

Beeld: Getty

Gerelateerde Artikelen

close
Ook leuk om te lezen
Recommended article title
3x Yummie smoothies voor een glowy skin
close

Zoeken op de website

close